måndag 14 februari 2011

Dag 8: Årets mest överskattade dag

Det är något speciellt med alla hjärtans dag som får varenda tjej att bli helt tokig. Helt plötsligt så blir tjejer som besatta och allt ska vara romantiskt. Jag har kollat lite på min facebook idag och det är säkerligen 30 tjej som har haft en status som har något med den här dagen att göra samtidigt som killarna på facebook var representerade av 1 person (nämner ej namn). Jag förstår inte vad det är med just denna dagen? Älskar man någon så kan man väl visa det lika mycket varje dag eller inte alls, måste det finnas just en specifik dag på året då allt helt plötsligt måste vara superromatiskt? Det värsta av allt är att blomsterbutiker tjänar multum. Dom skulle kunna ha öppet 1 vecka om året och ändå gå runt för att folk blir som tokiga och ska köpa blommor till gud å alla människor... Och vad gör dom, jo dom ökar priser på tex rosor med säkerligen 200%. Men vad gör det, frugan måste ju bara ha blommor just idag! Missta mig inte för att vara bitter för det är jag inte, jag stör mig bara på att det är just 1 speciell dag för att verkligen visa sin kärlek.. Prova med att överraska den du älskar med fruksot på sängen nån gång ibland, köp blommor till henne mitt i sommaren, berätta för henne hur vacker hon är när hon ler med ögonen, hjälp till i hemmet, det är kärlek för mig och jag är övertygad om att hon blir bra mycket mer överraskad om du kommer hem med en bukett blommor till henne, säg en måndag i november..
Men detta om detta så att säga..

Annars då!? Jo för fan, det börjar dra ihop sig till operation snart och bitarna börjar falla på plats.. Ska bli väldigt skönt att få det ur världen så att man slipper ha ont hela tiden.. Annars är det inte mycket som händer just nu så det blir inget mer skriveri från min sida ikväll.


Dagens bild: Jag älskar mina tofflor














Dagens låt: Dagen till trors så blir det en ballad
från en väldigt bra film.








Orkar inte skriva om Kissie ikväll! Vi tar det en annan dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar